Здравейте,

Имам следният въпрос: Аз като фирма, нерегистрирана по ДДС, издавам ф-ра към друга фирма /за отдаване кола под наем/ на примерна стойност 20лв.  Конкурентна на мен фирма за отдаване на коли под наем, издава фактура към същия клиент за 24лв.с ДДС Дали сме в една и съща позиция с конкурента - т.е. клиента /за всяка услуга ли може да си дърпа ДДС-то?/ си възстановява 4лв ДДС и в крайна сметка му излиза 20лв, ползвайки услугата на конкурента.
Благодаря предварително!
Ок, благодаря все пак. Идеята ми бе да се запозная в основни линии с нещата, преди да отида да се консултирам със счетоводител. Естествено, че ще изпозлвам такъв ежемесечно, но желаех преди да се срещнем, да обхвана всичко и да съм компетенетен какви въпроси задвам, за да знам какво да изисквам.
Благодаря Ви за отговорите и позитивното отноешение!

При самото създаване на фирмата, трябва ли да уведомя настоящия си работодател. Мисълта ми е - единствено, ако тръгне някой ден случайно да ме проверява по егн, тогава ли ще разбере или оше на 1-вия месец ще се види по някакъв начин.
Относно счетоводството на фирмата - няма как, ще използвам счетоводител, за да ми е мирна главата.
Здравейте.
В скоро време ще отворя фирма с предмет на дейност - rent a car. Искам всичко да си е редовно и търся оптималният за мен вариант спрямо разходи. Мненията ви ще бъдат ценни за мен.

1. Поради дейността на фирмата, може ли след регистрацията й /фирмата няма да достига 50 000лв годишно/, да купувам коли и да се възползвам от данъчен кредит- ако ли не, съответно кога и как ще мога да се възползвам. Има ли значение дали ще ги купувам от чужбина или от юридически лица тук. Предполагам, че ако купувам кола от физ. лице няма да мога да възвърна 20% от вписаната в договора сума,
2. Кога и как ще мога да си приспадам разходите за колите, които ще отдавам под наем - амортизация, ремонти, гориво и прочие.
3. Трябва ли колите да са на името на фирмата, при положение че са на мое име, а фирмата ще бъде ЕООД, като аз ще бъда собственик и управител, т.е. задължително ли е да се прехвърлят колите или не.
4. При положение, че не достигам оборота за достигане на ДДС, във фактурите към фирми на които ще отдавам колите, начислява ли се ДДС. Примерно, ако договорът е за 6 дена х 10лв, при издаване на ф-ра, начислява ли се и 20% - 6 дена х 12лв. Има ли значение евентуалното ДДС или фактурното издаване дали ще бъде към чуждестранно лице/турист,бизнесмен/, който не желае ф-ра, а ще му се направи само договор - и така ли остава-само договор или трябва да се издаде и задължително ф-ра
5. Как мога  и мога ли да давам коли под наем /собственост на физически лица/ на моите клиенти - чрез договор под наем между фирмата и човекът или по някакъв друг начин - всеки път ли трябва да се прави договор между нас или може и за определен срок, като съответно човекът ще си плаща към държавата данък печалба.

Благодаря предварително!
Здравейте.  В скоро време ще отворя фирма с предмет на дейност - rent a car. Искам всичко да си е редовно и търся оптималният за мен вариант спрямо разходи. Мненията ви ще бъдат ценни за мен.
1. На трудов договор съм и желая да си запазя мястото, така че в този ред на мисли - има ли начин работодателят ми да не разбира, че си създавам фирма!!, което предполагам ще ги накара да гледат на мен по съвсем друг начин, а още повече че съм отскоро на това място
2. При ЕООД, дали е най-добре да не е упоменато възнаграждение за мен като собственик и управител, а да полагам личен труд
3. Какви ще са ми осигуровките /предполагам върху мин. 420лв, осигуряват ме на под 2000лв/? Какви други задължения ми възникват - данък печалба, други....
4. Как стои въпроса с това да не се плащат осигуровки, при положение че фирмата не извършва дейност за определен срок /поради сезонноста/. И ако е възможно да не се плащат осигуровки за този период, някакви други задължения към държавата продължават ли да са изискуеми. Пример - месец октомври давам кола под наем за 10 дена, през останалата част от месеца и месец ноември нямам друга дейност - как се регулира.

 Благодаря предварително!